W dniach 26, 27 i 28 sierpnia 2022 r. realizowaliśmy projekt, dofinansowany przez Miasto Brzeziny, pod nazwą „Śpiewająco w Opolskie„.

Przed wyjazdem na samą wycieczkę odbyły się 2 spotkania informacyjno-integracyjne w siedzibie Stowarzyszenia wraz z poczęstunkami.

Podczas wyjazdu grafik był bardzo napięty, na wszystkich czekało wiele atrakcji.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy z przewodnikiem Miasto Opole, Amfiteatr, zobaczyliśmy Wieżę Piastowską, Opolską Wenecję, Katedrę i Rynek. Mieliśmy okazję przejechać się angielskim piętrowym autobusem. Zwiedziliśmy ZOO, ku uciesze najmłodszych. Nocleg mieliśmy w Ośrodku Wypoczynkowym „Kormoran” z pięknymi widokami.

W kolejnym dniu zobaczyliśmy Zabytkowe Ruiny Pałacu w Turawie i Zaporę Turawa. Potem udaliśmy się do Muzeum Polskiej Piosenki, a następnie odbył się rejs statkiem po Odrze.

W ostatnim dniu wybraliśmy się do Krasiejowa, gdzie z przewodnikiem zwiedziliśmy Jura-Park, Park Nauki i Ewolucji Człowieka, a także Kino 5D.

Choć było bardzo gorąco, to wszyscy i tak byli niestrudzeni w zdobywaniu wiedzy o województwie opolskim.

30 listopada 2022 r. odbędzie się spotkanie podsumowujące ten projekt, gdzie podczas wystawy zdjęć i poczęstunku będzie można przypomnieć sobie miejsca zwiedzane podczas wycieczki, a zdobytą wiedzę przetestujemy w ankietach ewaluacyjnych.

Dziękujemy #MiastoBrzeziny za otrzymane dofinansowanie do organizacji tego wyjazdu dla niepełnosprawnych mieszkańców Brzezin i ich opiekunów.